köpinte köp köpinte köp osv

jag tänkte bara uppdatera dig
för jag förstår ju att du håller på att gå åt av nyfikenhet.
om jag har hållt mitt nyårslöfte so far??
(det förkortade kom-till-saken-svaret finner du längst ner i inlägget)
du kan även läsa lite mer om vad fanken jag pratar om här, här, här och här.

har varit nära att sumpa det ett par gånger...speciellt i början
(läs:dag ett tillome 10) då jag nästan gjorde bort mig ett par gånger av dagen.
internet kan vara en stor fet rävsax. ursäkta - internet ÄR rävsaxen.
dealen var, om du nu glömt bort det, att jag skulle köra varannanmånadsköpstopp hela 2011.
köpstopp=jag får handla mat och nödvändiga hygien/städ/tvättprylar
(toapapper och tvättmedel - ok, naggellack och parfym - inte ok)

nu kanske du tror att jag handlat som en tok alla jämna köptillståndsmånader. men icke!!
förutom att årets första ickelivsnödvändiga inköp,
vilket förövrigt gjordes den 28 februari (!!),
var en ny platt-tv size lagomstor
(som jag dessutom var i stort behov av eftersom morsans gamla tjocktv började bli ganska trött),
så har jag varit imponerande återhållsam de månader som jag faktiskt fått lov att handla.

årets första och ditintills ENDA misstag kom i maj, vilket då är/var en köpstoppsmånad.
jag råkade helt enkelt köpa ett nagellack på ica välsviken (direkt när jag insett vad som hänt försökte jag, för min egen skull, omformulera dealen så att den innebar att det skulle vara ok att handla saker som fanns i en matbutik. det höll i teorin i ca 10 sek tills jag kom att tänka på obs bergvik...)

ännihau!!

jag har verkligen varit duktig. (klappar mig själv uppmuntrande på axeln och nickar frenetiskt)
så kom juli.
jag missade av olika anledningar att köpmånaden juni tog slut och köpintemånaden juli tog vid.
i efterhand, för att rättfärdiga mitt/mina "misstag" har jag beslutat att lägga in undantaget
"semesterfirande på annan ort än karlstad equals alla inköp-ok".
det blev en uppblåsbar madrass, ett vitt linne, en blommig bh, en svartblommig blus, en ljusgrå sweatshirtkjol, ett par secondhand converse och mininylonstrumpor för typ ballerinaskor.
att jag sedan idag "glömde bort" (läs:sket i) att jag befann mig i karlstad....
jaa det väljer jag som sagt att skita i.
glasburken ska jag fylla med hemmagjord müsli och ta med till svärmor i ed.
skruvarna var trots allt en sk necessity för att jag och han som jag är så himla kär i ska kunna ignorera diverse  ljud när vi känner att vi vill kunna ignorera dem för att kunna fokusera på annat. 
det vita gamla resårsängsöverdraget var snarare beige och höll bokstavligen på att gå upp i atomer.
den vita mörkläggningsgardinen
(ja du läste rätt)
kommer att göra mig till den sjusovande ungdom som jag egentligen är och förtjänar att vara.

som svar på din undran
ja och nej...men allra allra mest ja!!


update: jag vill tillägga att jag det första kvartalet handlade betydligt mer mat än vad jag normalt gör annars.
någon har kanske en teori om det där.
någon someone anyone??!


Kommentarer
Postat av: Apan

Haha, du är ju för rolig asså.. Du vet att jag stödjer dig i allt, tycker du är fett duktig.! Har man semester så har man, tur för dig då att du har två månader:-) Kräm

2011-07-17 @ 22:02:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0