ljudminne

när jag var liten kunde jag höra pappas snarkningar helt in i mitt rum.
mamma och pappas sovrum låg på andra sidan huset.
fatta volymen.
hur kunde mamma sova i det där?
minns inga öronproppar på hennes nattduksbord.
däremot en liten kniv till förhårdnaderna på hennes hälar
och den fetfeta fotsalvan.
på morgonen hörde jag hur pappa vaknade.
morgonfisen (läs:atombombsbrakskiten) skallrade sig igenom hallen in till mig
dagen hade startat.
i söndags fes andreas för första gången så jag hörde det.
vi tittade på älgarna i slottskogen.
solen höll på att gå ner.
det var fint.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Tack...

2012-02-16 @ 22:53:38
Postat av: Anonym

Du är välkommen..

Det var fint.

2012-02-20 @ 12:27:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0