dont let the bed bugs bite

jag somnade på soffan igår.
vaknade framåt småtimmarna som höll på att gå över till stortimmar.
harrison ford hördes och syntes på tvn
och det tog som vanligt en liten stund innan ögonen öppnades helt och jag förstod
var jag var vem som var hur som var och när som var.
det är ju liksom lite hur som helst i hjärnan när man vaknar så där.
det är iochförsig ofta lite hur som helst i huvudet.
det har jag fått berättat för mig.
oftast när jag fortfarande sover och är i limboland lalaland tjolahoppland
you name it.
följande kan du sysselsätta dig med om du inte orkar ligga still och göra ingenting whilst sleeping:
gå in till random familjemedlems säng och svära och skälla tills de vaknar och leder dig tillbaks till ditt rum.
stapla kassettband (ja du vet såna där som fanns förr i tiden) och böcker i små fina högar.
sjunga allena gud i himmelrik eller annan valfri psalm.
komma åt fjärrkontrollen och med upphöjd knytnäve headbanga till den låt som spelas (läs:its raining men)
vika underkläder och lägga till rätta under huvudkudden.
gå runt i lägenheten och leta och ropa efter dig själv.
väcka den bredvid och med stirrande blick fråga om han sett sig själv? var är han?
eller sätta dig bredvid eventuellt sällskap, stirra med psykotisk blick, gapa, andas högt och peta dem på kinden.
(tillslut kanske de vaknar, får ett litet uppehåll i hjärtslagen, skriker lungorna ur sig och snap you out of it)

bonne nuit
sortera i ditt smyckesetui or nåt.


Kommentarer
Postat av: Lycka

:-) :-D :-* :-/ ;-) ;-D :-S

2011-06-03 @ 14:41:48
URL: http://www.doulalycka.se
Postat av: Annika

Jag har gått vidare i en fototävling här: http://unreasonables.blogg.se/2011/june/dont-be-insecure-if-your-heart-is-pure.html#comment



Jag skulle bli så otroligt glad, om du skulle rösta på nr.1!!!

Naturligtvis kommer du få en länkning på min blogg som tack!

2011-06-03 @ 15:33:53
URL: http://thelifeofannika.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0