счастье

(google translate är en rolig och användbar pryl
om man vill försöka briljera och låtsas som att man kan s.k. främmande språk)

det finns olika sorters lycka.
jag ska inte trötta ut dig med rad efter rad efter rad efter rad med olika défintoner definioitenr definitioner
(shit vilket svårt ord att skriva när man är sådär ivrig som jag visst är nu)
det finns ingen som kan bli så lycklig som en 6årig alice.
skulle du kasta dig runt halsen på mig och sedan springa som en tok runt runt runt och jubla av lycka?
"pappa veeeet duuuuu!!! maja och jag ska gå på bio!!!
det var den bästa presenten.
för mig alltså.
hon blev ju glad redan när hon fick presentkortet.
men när jag sedan frågade om hon ville gå specifikt med mig
(nej, jag använde inte ordet specifikt när jag frågade henne. jag ville bara förtydliga tonläget i ordet 'mig' för dig)
så blev hon så sinnessjukt glad i hela kroppen och skrattskrek fram ett ja 
störtade in i min famn
för att strax efter göra sin "ko på grönbete"-rusning.
ja jösses.

den andra sortens lycka
är du.
oavsett hur allvarstyngd och nerkörd i basketdojjorna man än är
så finns det förlösande skrattet bara två sekunder bort.
inte för att det är tramsigheten som är din finaste egenskap.
men tramsigheten lyfter mig.
precis som din eftertänksamma tystnad lyfter mig.
jag kommer nog fortsätta att släppa på och av folk från bussen,
som av någon outgrundlig anledning är dagens metafor för livet,
men jag hoppas att du har kaffe nog i termosen
att sitta med varv efter varv efter varv


Kommentarer
Postat av: Lycka

Om jag säger såhär: Jag har en väldigt stor termos.

Eh, det lät lite pervo men det bjuder jag på.. Det och kaffe!!

:-D

2011-01-14 @ 21:45:54
Postat av: Jess

Uh, va fint!

2011-01-18 @ 23:11:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0