hej dagboken!

dag 1
klockan var bara 06.30
och öronen dog döden
på vägen hem 
på bron i snöblizzarden.
har inte lämnat lägenheten idag och har uthärdat abstinensvärk i strupe och ben efter julmust.
somnade som vanligt till mitt i ivanhoe men lyckades ändå se ett par scener som jag inte sett på riktigt många år och alltså inte kunde by heart, som resten av filmen.
tror och hoppas fortfarande på att han ska välja fair fair rebecca. 
när jag var liten var jag alltid hon. aldrig rowena.
dagens tanke och minilöfte till mig själv har varit
"less meat, more beans"
(ja. jag är medveten om, både att jag blandar in engelska ord ibland samt att det kommer bli svårt att stå emot korven. korven med senapen. den starka och söta.)
men jag klarade det vartfall idag.
1-0 maja vs köttet.
dagens böna heter kidney.
gårdagens böna hette carin.
carin vinner vanligtvis alltid över köttet.
men igår blev det 0-2 carin vs minkstolan feat. klänningen med pälskrage.

FYI: inga tankar på inköp idag.

Kommentarer
Postat av: J.

Men hon knaprade inte på minkstolan i alla fall! Det är alltid nåt!

2011-01-01 @ 23:11:46
Postat av: maja

är vi verkligen helt säkra på det??

hon verkade lite vissen där på natten,

som om hon fått i sig nåt olämpligt.

2011-01-02 @ 12:03:38
URL: http://mmmajs.blogg.se/
Postat av: J.

Jag tror att någon lade något i hennes glas som gjorde att hon mådde lite illa.



Något bubbligt.

2011-01-02 @ 17:57:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0