still got the blues for you

det är märkligt det där
hur saker och ting sammanfaller.
tidigare idag hittade jag mina gamla lpskivor hemma hos far.
alltifrån de första djungelmums och smurfland 
till herreys, lili & susie, milli vanilli, michael jackson och rick astley.
tidigare idag satt jag på den röda heltäckningsmattan framför den där gamla skivspelaren
som jag inte ens trodde fungerade längre. 
och för första gången på troligtvis 20 år
höll jag fodralet i min hand och sjöng nostalgiskt med
och förvånades över hur man kan varje ord i en låt man glömt bort existerade.
sedan hör jag att han dött.
idag.
det är märkligt
det där.

Kommentarer
Postat av: [FOTOBLOGG] med Författar intresse

Du skriver verkligen jätte fint ! (:



kika in i min blogg och titta på mina bilder eller läs min bok jag håller på att skriva ! (:

2011-02-08 @ 15:40:55
URL: http://shadowzplay.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0