ursschäckta

jag mår verkligen dåligt över hur jag har behandlat dig den senaste tiden.
jag vet ju att du har varit här.
att du har väntat på mig.
att du har undrat när jag kommer tillbaka.
det är faktiskt inte okej att strunta i dig och dina behov.
så förlåt.

jag ville egentligen bara säga det...
och att det ska firas semester i mitt hem i 11 dagar.
inte av mig men av han vars namn inom kort kommer att knös in bredvid mitt på den fula bruna ytterdörren.
och att det står en hel del hemmagjord glass i olika små formar och behållare i min frys.
låt oss konstatera att jag är inne i någon slags glassperiod.
och att jag detta läsår låter ointresserade elever vara just ointresserade.
vill de lämna lektionen...jaa, varsego. JAG kan redan läsa, skriva, räkna och prata engelska så mig drabbar det inte.
ICKE. 
som min kloke bror peter alltid säger: du kan leda hästen till vattnet, dricka får den göra själv.
och att fröken därför är en ganska pigg, glad och rolig fröken. (tjoho för det!!)
idag gick jag förresten hem när det stod att jag skulle gå hem.
och så var det det där med temafester.
kan vi vara färdiga med det ett tag framöver nu?
kan vi enas om det?
jag har flängt som en tok mellan realtid, 70-tal, 80-tal och den vilda vilda västern.
visst är det himla sköjsigt att resa men nu vill jag var hemma ett tag.
och ja just det.
en sak till.
livet...
vad fort det vände.
aldrig hade jag kunnat ana
att det var det här som väntade mig efter den där långa tunga och rullgrusiga uppförsbacken.

framtiden. bring it on!!

Kommentarer
Postat av: C

Jäs! Bring it!

2011-09-05 @ 15:16:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0