tio

okej.
idag behöver jag skriva om tre olika saker.
kerstin olena johansson, aka världens bästa mutti/mamma/mor fyller år.
på min tioårsdag stack en av farsans biflugor* mig så illa mitt i pannan att jag inte kunde vara med på mitt eget barnkalas. (ja, det är en överdrift. jag ryckte upp mig efter nån timme när det vankades korv i bröd. men ändå. förstå traumat.) 
tio måsten på julbordet i noga övervägd rangordning:
julskinka
stark senap
julmust
vörtbröd
sivans små köttbullar
janssons frestelse
löksill
prinskorv (de måste vara av den sorten som är lite tillplattade och ihopknutna.)
ägghalvor med räkor
stureost





*ja. vi (läs: pappa) hade ett gäng med kupor längst bort i trädgården bredvid växthuset. 
alla grannar var såå glada
och honungen var att dö för.

Kommentarer
Postat av: Lycka

Läste bilflugor, och tänkte att det är väl nån grej på västkusten.



2010-12-11 @ 10:13:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0