julen over and out

jag skulle ha tagit med min vita fina fyllda kvittolåda ner till kusten.
jag längtar lite efter den.
är lite spänd
jag skulle tillochmed vilja säga att jag är förväntansfull.
istället för att spendera ett dygn i soffan
och spela sig trött på maxiyatzy
och titta på allt som mutti spelat in på sin fantastiska inspelningsbara digitalbox under julhelgen
och kolla serier, bloggar och facebook på nätet
och leta kökssoffor och pinnstolar på blocket
samt rensa hennes förråd på allt vad julgodis heter
så kunde jag nu räknat sorterat och sammanställt årets skörd av onödigheter.
jag vill veta nu
hur många svarta nylonstrumpor, skor, kjolar och tees som jag egentligen köpte.
och sen vill jag fundera en stund på om jag verkligen slitit ut dem tillräckligt mycket
för att jag i efterhand ska kunna klassa dem som nödvändiga.
inte för att jag krävt det av mig själv från innan
utan bara för att jag ska träna lite på själva tänket. 
jag vill helt enkelt veta nu hur 2011 kommer att se ut ur ett konsumtionsperspektiv.
ett nytt konsumtionsperspektiv.

några tankar?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0