acht(ung)

det var alltid ångestladdat
när jag vaknade mitt i natten
och tyckte att det kändes rätt där jag satt.
men jag kunde ju inte vara helt säker.
jag menar
det hade ju hänt både en och tio gånger
att jag bara drömt att jag satt på toalettstolen
och därför slappnat av och låtit det komma.
de där skärpen med ihåligt metallspänne som det går en liten pinne igenom
du vet vilka jag menar
de där skärpen var inte så himla lätta att få upp.
har flera skarpa minnesbilder av blöta pölar mot det rödvitfläckiga plastgolvet på toaletten hemma i skee.
en gång hade bindningarna på de små längdskidorna frusit.
varken mamma eller pappa var med i kasen den gången
och det blev som det blev.
gul snö och bindningar som tinade upp.
jag fick sitta på en svart sopsäck i baksätet på birgitta thelins nya volvo 740.
dessutom stannade hon till på marknadsområdet i svinesund
jag fick sitta kvar i bilen.
på sommarkörlägret i åh höll jag mig också alldeles för länge en gång 
tills det droppade över thereses nya sandaler och genom hela korridoren när jag sprang.
på skolresan i sexan var jag helt enkelt livrädd efter alla spökhistorier
och när jag vaknade i ödetorpet mitt i natten
så höll jag mig tills det inte gick att hålla sig en sekund till. 
och jag slet på mig första bästa gummistövlar på vägen ut till dasset
men redan på trappen rann det ner längs med de bara darriga benen.
och på morgonen var jag snäll kompis och lånade ut basketdojorna till tysta ingela
vars stövlar blivit dyngsura över natten.


Kommentarer
Postat av: Wet Wet Wet

Sånt som sätter sina spår - inte bara i den vita snön...hä hää

2010-12-09 @ 11:14:47
URL: http://hitmenintelangre.blogspot.com/
Postat av: Lycka

Som sagt så tycker jag att viss info har undanhållits här!

2010-12-11 @ 09:37:57
Postat av: maja

ja. jag har ju inte direkt hymlat med din

favorit-maja-kissar-på-sig-story.http://mmmajs.blogg.se/2010/august/top-5-sedan-sist.html

släpper förresten en hel bok snart...

så liiiite tålamod kanske är på sin plats

fru lindström

2010-12-11 @ 11:48:38
URL: http://mmmajs.blogg.se/
Postat av: Lycka

släpper hit och släpper dit!

Jag tycker det osar censur här i kalendern!!!

Och det luktade faktiskt rätt mycket kiss på plantagen.



2010-12-11 @ 17:15:49
Postat av: majset

ja.

det var jag som kissade på hyacinterna.

erkänner

2010-12-12 @ 17:26:09
URL: http://mmmajs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0