21

jag tänker såklart direkt på att deala black jack.
vad annars liksom.
det var ju trots allt en stooor del av identiteten under sexochetthalvt år.
ja jösses.
när jag ser tillbaka på det nu så ser jag först och främst den där äckliga 50+gubben
som vände ansiktet mot mig och sa "vänta jag ska bara ta den här"
och så klämde han den halvcentimeterstora gula finnen mitt framför ögonen på mig
för att sedan försöka flirta med mig.
på harrys såklart. var annars?
(kräks lite i munnen vid blotta tanken)

jag tänker också på hur trevligt det var förra året
när buf i karlstad gav sina lärare exakt 3 veckors ledighet.
iår däremot är jag måttligt imponerad.
julavslutning 22e. lärarna börjar igen fredagen den 7e, eleverna den 10e.
ja. det skulle kunna sett helt annorlunda ut om jag jobbat i exempelvis stockholm.
då hade jag gått på jullov redan i fredags, den 17e
och inte börjat jobba igen förrän
hör och häpna
måndagen den 10e.
jullov karlstad - 16 dagar.
jullov stockholm - 24 dagar.
och ja. jag har rätt att vara bitter över att "bara" ha 16 dagars julsemester.

om jag nu hade lekt min och erikas associera-fritt-lek
så hade jag skrivit något om det gamla samhällsprogrammet på svt.
istället tänker jag bara vara kärringsur ett tag.
sedan ska jag göra klart minijulgrupperna till mina söta kollegor
och efter det äta dagens fjärde, femte och sjätte skinksmörgås.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0