18

det kändes kul

att jag "krävde" att få göra köttbullarna.
jag menar det var dags för någon annan att kliva fram
siv har ju gjort dem de senaste 18 åren.
känner ingen press alls.
jag var lite trött på att ha rödbetssallad, lax och ägghalvor på min lista
det har ju ändå bara varit en tillfällighet att det är just siv som har gjort köttbullarna
i 18 år.
eller inte.
nyss 1.5 kilo färs i kylen
nu 1.6 kilo köttsmet i bunken
snart hundratusen perfekta köttbullar i storlek a la bamses farmors köttbullar, som hon gör till draken om du minns.
(sivs bullar har nämligen alltid varit sådär fantastiskt små, klotrunda och allmänt ljuvliga
och jag vill verkligen bli köttbullemakerska nummer ett i klanen johansson)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0