14

nu har nedräkningen börjat.
jag tror att julstämningen
som nästlade sig in hos mig för flera veckor sedan
har vädret att tacka för allt.
allt.
förutom att jag i år har pyntat mer än någonsin (allt är relativt och jag tror nog att jag ligger i lä i jämförelse...)
har jag även tagit julbelysningen på största allvar.
en adventsljusstake, två pappstjärnor, en liten en prydd med småljus och miniminijulgranskulor samt en slags kon med smålampor i (ja det låter sådär...men den är väldigt fin och en julklapp från mina brorsbarn. its a keeper)
samtliga fem är kopplade till timers.
helt i sann mammakerstinjohansson-anda.
mamma älskar timers (och termometrar och väderstationer av olika slag)  
mina timers lyser mellan 06-09 och 15-23.
nu vet du det.
jo just det.
jag har en liten tomte också. en tovad såklart. men den står framme året om med sin gråa höga smala luva och sitt enorma mjuka lockiga fårullsskägg. den håller magnus sällskap i bokhyllan.



update: bror ett och två fyller år.
de kan vara grattis båda två.


Kommentarer
Postat av: Lycka

Fnissar lite åt att du har timer...

Kanske skrattar lite också!

2010-12-15 @ 08:37:35
Postat av: maja

Varå timer?? Timers om jag får be.

Jag har 5 stycken!

Jag ska minsann timers-frälsa dig inom ett par timmar.

2010-12-15 @ 19:00:40
URL: http://mmmajs.blogg.se/
Postat av: Lycka

Ja, det var ett tappert försök att frälsa mig genom att informera hur billiga de var! Men helt övertygad blev jag inte..

2010-12-16 @ 09:35:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0