13

gud vad tjatig jag är.
jag har tre olika associationer igen...
here goes.
jag var tio år och som jag minns det
fick malin stå mellan mig och beatrice av två anledningar.
vi var i ungefär samma längd
(och det var ju viktigt att det blev en snygg linje i luciashowen)
dessutom sjöng malin falskt och det var ingenting som det hymlades med.
fröken förklarade för hela klassen att skönsången skulle smitta av sig på det viset.
det var väl snällt sagt!!?

sommaren 1987 så gjorde jag återigen succé på körlägret i åh.
jag trodde jag var på väg att dö (fast jag tror nog att jag förstod...)
ringde storgråtande hem till mamma och krävde att hon skulle komma och hämta mig.
det gjorde hon inte och jag låg "sjuk" i dagarna två i vårt rum.
oerhört uppassad och i centrum för all uppmärksamhet.
det var mens nummer ett.
fem månader senare.
satt vi med vita särkar i klassrummet och var nervösa inför julshowen
och det blev världens största mikroskopiska prick där bak på det vita tyget.
det var mens nummer två.

jag tyckte att det var lagom kul idag när jag spillde rött stearin över hela jävla snygga och svajndyra skidbrallorna.
jag tyckte att det var lagom kul under de 6 h då jag trodde att nån förälder snott de fina hemmastickade vantarna.
jag tyckte eva var lagom kul strax innan jag tröttnade och sa saker som man bör säga bakom den stängda dörren.

p.s.malin (hon som sjöng falskt alltså) 
hyrde ganska många år senare ett rum i min dåvarande bästa kompis mosters hus.
när malin hade fest skickade hon ut folk i trädgården om de behövde göra 'numero dos'.
det är ju faktiskt ganska äckligt
och jag kände att jag ville berätta det för dig.d.s


Kommentarer
Postat av: J.

Du är aldrig tjatig!

2010-12-14 @ 13:11:33
Postat av: maja

men durå...

äru i värmeland nå unner jula?

taru mära kärringa?

2010-12-15 @ 23:00:22
URL: http://mmmajs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0