om nobels fredspris 2009

de renoverade vår gymnasieskola när jag var 18.
ibland hade vi lektioner i nån barack på skolgården.
ibland inte.
det hör nog egentligen inte till saken
tror jag.
jag går så lätt vilse i tankarna när jag börjar.
annika wendler svensson hette hon vartfall.
hon var lärare i engelska för vår klass
var en tvärhand hög och hade tunn råttfärgad page.
vi var lite pålästa.
intresserade och engagerade sådär
som bara tonåringar kan vara.
gunnar skrev en uppsats om världsfreden och miljön.
eller nåt.
antagligen nåt om greenpeace.
det var det vi brann mest för då.
annika wendler svensson kommenterade enbart genom
att rita en liten grön ärta i marginalen
Green Peas
varje gång gunnar skrivit det engelska ordet för fred.
eller ja
varje gång han trodde att han skrivit det.



Kommentarer
Postat av: C

AHAHAHAHAHAHA!

2009-10-09 @ 20:13:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0