"Dörrjuckar-Lars" "Birgitta mitt-hjärta-är-en-sten Ågren" "Sune Limpa" "Mmm-tabletter-är-gott!-Jan" "Leif-Anders näsborren Hogelid"

jag tänkte idag extra mycket på
vad som kommer att bli mitt epitet?

jag har flera gånger bett mina elever om ursäkt
när jag hängt över dem
och med osande kaffe- eller vitlöksandedräkt
försökt förklara den där uppgiften i matteboken.

eller den där gången nu senast
när jag stod och mässade nåt om nån flagga nånstans
och underkläderna skavde obehagligt
in i den där lilla springan fram ni vet.
efter diverse, mer eller mindre tydliga försök, så fick jag tillslut bara nog
och sa "ursäkta mig" och sen drog jag ut dem
och efteråt visade jag med pekpinnen på kartan på nåt land.

idag stod Tobias med mig framme vid tavlan.
han skulle leda en hänga-gubbe-lek.
"flyttar du på dig lite bara Tobbe..",
sa jag när jag skulle sträcka mig över honom
för att rita ut strecken för bokstäverna,
"..jag glömde nämligen deodoranten imorse
så det luktar lite svett
och det är ju inte så trevligt för dig."

"usch"
 sa han då.

som sagt: vad blir mitt epitet?

Kommentarer
Postat av: J.

Fantastiskt!! Varför hade inte jag så roliga lärare?!

2009-05-15 @ 15:27:46
URL: http://mrhall.blogg.se/
Postat av: maja

I´m one of a kind;-)

2009-05-16 @ 13:00:32
URL: http://mmmajs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0