10 minuter på en buss

när jag åker till jobbet
med buss 2 kl 07.37
stirrar jag oftast ut genom fönstret
mest för att jag där
antagligen inte lika obemärkt som jag tror
kan se spegelbilden av mina medpassagerare.
jag har lagt märke till en figur.
han står alltid
alltid
i mittpartiet på bussen
även om det finns lediga platser precis under rumpan på honom.
jag ser stora hörlurar.
it/tele-tidning.
bärbar dator i neongrönochvit väska.
ett par gånger per tur
viker han tillfälligt ihop sin it/tele-tidning
tar fram den stora och säkerligen dyra musikspelaren
diggar med huvud och axlar och ben och fötter och händer mot lår
ibland även lite med rumpan.
enstaka gånger med läpparna.
någon gång per tur
viker han tillfälligt ihop sin it/tele-tidning
plockar fram några papper ur den neongröna väskan.
bläddrar sorterar buntar.
diggar
byter låt
sorterar.

ibland läser han en sida i sin stora it/teletidning
på 10 sekunder.

sedan går jag av.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0