aktivist- njavisst!!

eller kanske inte riktigt.
men skulle gärna vilja
eller snarare orka
engagera mig till 110 procent.
men det gör jag alltså inte.
man skulle väl kunna säga
att mitt engagemang
för jordens framtid
tuffar på i halvfart.
men när jag läser om den halva buljongtärningen
så snurrar det till ordentligt i min gröna hjärna.
det är ju just det där som är kärnan.
oavsett om jag handlar ekologiskt, närproducerat, rättvisemärkt, halalslaktat
eller traditionellt odlad mat från andra sidan oceanen(!)
så måste jag äta upp den.
så bör jag äta upp den.

producera producera producera
konsumera konsumera konsumera
slänga    slänga    slänga 

idag
likt alla andra dagar
äter jag duktigt upp resterna i kylskåpet
fastän jag med lätthet skulle ha råd att köpa nya matvaror
som imorgon skulle kunna bli nya rester att slänga.

ät upp din mat sa mamma.
jag säger detsamma.

Kommentarer
Postat av: J.

Tobaken till dina cigaretter plockas av barnarbetare för att sedan skickas över hela jordklotet för att komma till din mun. Bultar någon del av ditt hjärta? =)

2009-08-07 @ 17:58:55
URL: http://mrhall.blogg.se/
Postat av: maja

Ooo ja! Det är just av den anledningen som jag ALDRIG, utan undantag, fimpar innan jag rökt upp helt in till filtret.

2009-08-07 @ 21:04:44
URL: http://mmmajs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0