hej då?

andra tittar ut genom fönstret
tittar på vädret
tittar på bilar
tittar på folk som går förbi
tittar på folk som gör saker i sina lägenheter
jag tittar ut i trapphuset genom titthålet idag
när jag hör att det väsnas
innan halvnio en söndag
och ser hur de bär ut kerstin på bår.
kerstin har väckt mig ett par dagar i veckan
under mina 3 år här
kerstin och hennes kol.
att det stinker tobaksrök i huset ett par dagar i veckan
är nära relaterat till kerstin och hennes kol.
någon gång i kvartalet
så möter jag kerstin och hennes kol i trappen.
det kan ta dem 5 minuter att ta sig upp eller nedför de 25 trappstegen.
idag går det nog fortare.
fast de ber henne att dra in foten litegrand
så de kan komma ner för spiraltrappan
så hon är nog inte helt väck.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0