rem

det var en liten jänta som glömt byxorna hemma igår. 
ibland går det fort när man klär sig.
nu hann hon få på sig en rutig skjorta som slutade strax ovanför låret.
det var ju tur att hon hade nylonstrumpor på sig vartfall så det inte såg dumt ut.
hennes vänsterben dansade. någon gång inemellanåt faktiskt i takt med musiken.
högerbenet verkade skrapa bort något i parketten.
det blev lite som en cirkelrörelse.
vänsterarmen rörde sig fritt till musiken medan högerarmen drog och drog
i skjortan.
hur som helst så insåg jag att det var just sådana där saker som jag brukade drömma om.
att jag befann mig på offentliga platser och missat vissa betydande och skylande klädesplagg.
det är ingen ovanlig dröm.
jag vet.
kanske lika vanlig som flygdrömmarna.
hur som helst så insåg jag att det var just en sådan sak som hon gjorde.
erika alltså.
glömde sätta på sig baddräkten i badhuset.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0