tacksam

det är frustrerande när man kommer till det där fyrvägskorset
jag skall svänga vänster
och bilen mittemot skall rakt fram eller höger.

så står man där och väntar
först
på luckan i trafiken
och sedan
på att den andre 
bilen mittemot
ska köra.
men neej.
den står så fint och väntar på att jag ska köra.
"hallå" säger jag högt för mig själv´
"det är du som skall köra först!!!!"
men nej.
vi bara står där.
väntar ut.
när jag tillslut ,
efter ett par missade luckor att köra ut i,
gör en "varsågod-du-först-hand",
eller någon vinkande gest, som för att säga
"kör då för i helvete!!"
då hälsar de alltid tillbaka som för att säga
"åh tack va snällt!"

räkna till tio maja...

ja
jag erkänner.
jag kanske behöver lugna mig ibland.
men jag hatar när det inte bara flyter på.
eftersom jag är tidsoptimist så hatar jag ju självklart att vänta.
det ligger i min natur.

tips från coachen:
använd blinkers
använd blinkers
använd blinkers
och lär dig högerregeln
för guds skull!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0