host

jag känner mig rätt positiv till det här med hösten...
och vintern framförallt
att den är på väg alltså.
tänker
åååh va mysigt me mörka kvällar och stjärnklara nätter och kvällshimlen och istapparna från trappräckena 
och rimfroststräd och röda lönnlöv och frisk kall luft och stillsamt snöfall och blank is och nyslipade skridskor och nypistat fjäll och ostsmörgås och snöbollskrig och snöänglar och cig i liften och kvikklunsj och billigt kilopris på räka
och te och film och filt och tända ljus och raggsockor och långkalsonger och quilla simplex
och varm choklad med grädde och mashmallows och blixthalka och 40 km/h på motorvägen
och vågrätt regn och byta däck på bilen och skrapa rutan och halka på trottoaren och nariga läppar och rinnande näsa och slemmig hals och torra bleka ben och julhysteri och tomteinvasion och mössfrisyr och
fuck it säger jag bara.
jag är inte sugen
än.

Kommentarer
Postat av: Jess

Jo ra!!!!

Kortspel i mysbyxor och raggisar med Carro,Coldplay och mig och massa ljuslyktor....



Glöggkväll hos Lycka och Björn i deras ombonade hem med nån skiva i bakgrunden som måste "vädras"....



Eller en kaffekask innan man beger sig ut i kylan med raska steg mot Kungsgatan/Koriander. "UUUHHH, denna satt bra ren..."



Pulkarace en sjärnklar kväll...



Detta, min vän, kommmer bli en fantastisk höst/vinter!

2008-09-17 @ 11:29:43
Postat av: Lycka

Ja, gissa om vi har skivor att vädra i höst/vinter!

Shit vad glögg vi måste dricka för att palla :-)

2008-09-17 @ 19:35:33
Postat av: maja

några av skivorna vädras med fördel på låg volym..eller så vädrar man dem när man inte är hemma;-)

2008-09-17 @ 19:39:23
URL: http://mmmajs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0