karens

det var faktiskt både på tiden och oundvikligt.
när munsåret spred sig även till underläppen
och det rann lite var även från vänsterögat
och hjälmen på huvudet spände över pannan och tinningarna.
nu väntar jag bara på att det ska växa ut en vårta på näsan för att ansiktet skall kännas fullkomligt
sa jag och gick från jobbet igår.

man behöver ett par sjukdagar nån gång varje termin.
dels för att kunna vila upp sig och få tillbaka energin
och kunna sitta uppe och titta på menlösa program så sent man vill.
dels för att få tid till att plocka undan sommarochhöstgarderoben
och plocka fram raggsockorna och långkalsongerna och mössorna och lägga på sin plats i korgarna.
dels för att hinna sortera räkningar och mer eller mindre viktiga och oviktiga papper
och lämna återvinningen.
men mest
för att det finns på tok för mycket olyssnad musik i datorn
som behöver kvalitetsvädring a la björn.
jag har exempelvis haft elin sigvardsson i datorn i över ett halvår
och först nu lyssnar jag på henne.
bara en sån sak.
inte konstigt att man blir stressad.
idag släpps förresten timo räisänen och killers senaste
och jag upptäckte för en stund sedan att både anna ternheim och hello saferide släppt nya.
nu måste jag rusa.
tvätt-tiden började för 28 minuter sedan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0