en torsdag

dagens skräll:
var kvar på jobbet alldeles för länge.

dagens sensation:
svarade, mot alla odds, "ja" på smset "ska hon me o träna?!" vilket kom från carro 19.22.
medandraord 5 minuter efter jag kommit hem från jobbet.

dagens observation:
på väg hem från jobbet och bussen ser jag en äldre dam på andra sidan gatan.
hon drar en resväska, en sån där med handtag och hjul, bakom sig.
plötsligt stannar hon till.
lämnar resväskan och går tillbaka 10 15 meter.
där står 4 stora påsar som hon plockar upp.
vänder sig om igen och går förbi resväskan 10 15 meter.
plötsligt stannar hon till.
lämnar påsarna och går tillbaka 10 15 meter.
hämtar resväskan.
vänder sig om igen och går förbi påsarna 10 15 meter.
ja ni förstår.

jag blir såklart nödd och tvungen att stanna upp.

jag blir stående i vartfall 2 minuter och bara tittar.
på obemärkt avstånd bör tilläggas.
jag kan faktiskt vara hyfsat diskret.

tänker en stund att va fan jag måste ju erbjuda henne hjälp.

men

nej.

börjar fundera istället på
hur långt hon gått?

vart hon är på väg?
vad hon har i påsarna?
vänder mig om igen efter ett tag
när jag tillslut fortsatt hemåt.
då ser jag resväskan
men ingen dam.
men sen kommer hon igen och hämtar resväskan.
sen försvinner hon runt hörnet.
vilken cliffhanger.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0