teresa

på mitt kylskåp sitter en grön post-it-lapp.
den har suttit där helt sedan den 9 februari då hon ringde och vi pratade på som vanligt trots att jag redan när hon sa hej förstod att hon hade något att berätta.
först efter en halvtimmas dividerande om pengarna och jobbet livet och kärleken så blev det tyst en hundradels sekund för länge och hon sa
duu...vet du va?
jag sa jaaa.
jag vet redan sa jag.
jag kände det.
du vill berätta för mig eller hur?
jaa sa hon det vill jag
det är så sa hon.
då hoppade jag högt och började skratta och när jag torkat tårarna så skrev jag lappen och satte upp den.

hon som jag läste godnattsaga för när hon för första gången delade kudde med mig när vi var sex år.
hon som jag rökte cigaretter och tuggummipapper med nere i vaktmästarens trapp när vi gick i 8an.
hon som räddade mig när jag gick i 9an.
hon som jag tankade mopeden och gasade iväg ut på skogsvägarna med.
hon som jag snattade munspray på konsum med.
hon som flirtade med simläraren när vi gick i 7an.
hon som var där första gången.
hon som vet hur mina tårar smakar.
hon som jag en gång förlorade.
hon som jag fann igen.

hon som inte ens visste om hon tycker speciellt mycket om barn.
hon tänker andning.
hon smörjer in magen med olja.
hon längtar efter ett glas vin och en cigarett.
hon läser handböcker om föräldraskap.
hon har köpt en babysitter på tradera
hon vet inte riktigt vad hon ska tycka om att det läcker mjölk ifrån hennes bröst.
hon försöker att inte tänka på att hon om två månader ska föda ut en soffa.
hon tänker att det här har ju kvinnor klarat av i alla tider.

ja hon.
hon har en liten maja i magen.

    


Kommentarer
Postat av: tessan

hon som får tårar i ögonen när hon läser detta:)

Vad fint Majsan och vad glad jag blir!
Jag undrar plötsligt var all tid tog vägen??

Puss på dig min goe vän! Du är bäst!

2008-05-29 @ 08:09:48
Postat av: maja

två små skeetöser som har blivit stora:-)

2008-05-29 @ 18:37:39
URL: http://mmmajs.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0