329 dagar

Jag har letat efter dig.
Sökt efter dig vecka efter vecka bland ettor och nollor.
Jag har längtat.
Du gjorde mig inte besviken.
Eufori.
Denna gång utan alkohol.
Ja okej en Hof.
Och det var dessutom uteserveringspremiär för mig.
Harrys har lagt trallgolv.
Jämnt underlag.
Ordnat med prydliga grupper.
Filt.
Infravärme.
Inga mer slintande stolar på kullerstenen.
Det är iochförsig en sorg i det tycker jag.
Vissa saker är som bäst när de är lite orakade.
Apropå det så smakar kokt korv med stark senap, mos med ketchup strålande.
Min sista måltid kommer vara en perfekt kokt korv i bröd med en tunn linje stark senap på.
Nu vet ni det.
Nu kokar kaffet i bryggaren, solen skiner, fåglarna kvittrar och balkongdörren står öppen.
Om trettio minuter ligger jag på en filt i solen med en bulle i handen.
Det är vår och jag tror bestämt att det kan vara lite så här som Lycka känns.

   


Kommentarer
Postat av: C

Senap is tha shit söm en säjjer!

2008-05-06 @ 21:36:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0