grattis botvid

varför seved har namsdag är för mig ett mysterium.
hur många kan det egentligen finnas?
och botvid.
ja okej. 
han var väl något helgon.

men nikodemus tog de minsann bort för en massa år sedan.
min bror fyller 1 juni.
föredetta nikodemusdagen.
då fick henrik tårta.
inte för att han hade namnsdag utan för att han fyllde år.
jag gillar namnet nikodemus.

idag är det nog ingen som äter någon liten namnsdagstårta med grädde och strössel och gelehallon på.
nej.
inga käcka sms där nån säger grattis på namnsdagen.
ett bakslag för mobiloperatörerna.
de förlorar miljonbelopp dagar som denna.
det är bara en fråga om tid förrän de slår näven i bordet tror jag.
och kräver mer frekvent använda namn i almanackan.
det ligger där och pyr och luktar revolution.

det senaste är förresten att den lille plutten, teresas lille plutt, ska heta teodor.
teodor snees eller kanske haugland i efternamn?
jag ska föreslå nikodemus i andranamn.
teodor nikodemus snees haugland låter maffigt.
det kommer bli något stort.
det är lagomt.


Kommentarer
Postat av: Carro

nej se, hade samma tankar idag. Jag får inte ha nån jä-la namnsdag men botvid får! Skandal!!!

2008-07-28 @ 19:41:11
Postat av: maja

määh. har inte karolina namnsdag ens? de borde väl kunna slåss om en gemensam dag tycker jag nog.

grattis alla botvids och seveds! (igen.)

2008-07-28 @ 19:50:36
URL: http://mmmajs.blogg.se/
Postat av: Carro

du, jag HETER INTE CAROLINA!!!!

2008-07-28 @ 21:37:45
Postat av: maja

men baby...jag vet det. ditt namn är släkt med det namnet.

/maj-britt

2008-07-29 @ 12:41:48
URL: http://mmmajs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0