klass 1

idag tackar jag den där jävla åskknallen som fick mig att lyfta någon centimeter från fåtöljen igår kväll.
internet har varit borta i ett helt dygn.
blev sittande i morse och stirrade ett tag och tänkte att jaha vad fan.
att det var den första soliga dagen på ett bra tag var konstigt nog inte särskilt intressant.
istället gjorde jag något som jag tänkt göra i lite drygt ett år.
vinds- och förrådsrensning.
nu står det sex stycken bananlådor proppfulla med kläder och skor utanför dörren.
två lådor med böcker, ramar, porslin, ljusstakar, handväskor och annat skrot, ett datorbord, ett soffbord, två papperskorgar, en stol, ett cd-ställ, 6 gardinstänger och en sån där galler-korg-vagns-hylla (!) du vet en sån där som man ibland kan se i folks badrum. allt det där ska någon annanstans och göra någon annan glad

nu gäller det ju bara att köra iväg alla lådor och saker och återvinning och skräp till sina respektive slutstationer.
annars finns det stor risk att de hamnar tillbaka på vinden.
det vore ju dumt.


bar förresten upp en helt ny låda.

eller ja en nygammal måste jag nog kalla den.

det står "Maria förskola - åk 3" på den.

den fick  följa med mig hem från en annan vind i ett annat hus i en annan stad för ett par veckor sedan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0