Johnson! Lewis! Bolt?

det känns hemskt att jag inte bara blir grymt imponerad av honom.
han lattjar sig in över mållinjen medan hans medtävlare är en längd bakom honom.
en längd bakom
på 100 meter.
hur fanken kan man sätta världsrekord på 100 meter när man joggar in de sista tjugo?
när han satte världsrekord förra gången joggade han inte direkt.

jag älskade carl lewis när jag var barn.
han var seg i starten och kom sig alltid
ja alltid
efter halva loppet och vann såklart.
hoppade låååångt dessutom.
det kändes som om han vann allt.
det är vad mitt minne säger mig vartfall.
världens bäste
som tog otillåtna preparat.

när jag ser bolt med sina 2 meter över marken kan jag bara hoppas
och det gör jag verkligen
hoppas
att mjölk byggde hans starka ben

men jag vet inte jag..
han är sen i starten
precis som lewis..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0