ivar sjutton, etta sjua

han öppnade kiosken ute på torskholmen hemma i stan för evigheters evigheter sedan.
hos kôrvuno grillades hamburgarna.
inte för att jag minns om jag tyckte om hamburgarna hos uno.
jag åt såklart koga kôrv med stans bästa mos och västkustsallad.
hade inte fallit dit på stark senap i så ringa ålder.
vartall så var det kul att stå och titta på hur de
ja hamburgarna alltså
hur de sakta åkte in på ett band över elden rullade runt och damp ner på ett annat.

åt en koga kôrv i brô förut.
med stark senap
och dagen till ära även en sträng med ketchup.
det var en sådär god kôrv.
jag fick slita hål i skinnet.
men jag åt ändå upp min samt det hon ratade.
men vi var ju inte i skogen för kôrvens skull.

nästa gång är vi inga amatörer.
nästa gång är vi entusiaster.
nästa gång kommer vi tänka på att
vara uppmärksamma
inte slösa pengar på kôrven i skogen
lyssna noga på instruktionerna
enbart tuta när någon har bingo
ta med oss en pannlampa för de i baksätet
och
sist men inte minst
spela samma bricka som de andra.

grattis på namnsdagen uno.


Kommentarer
Postat av: Carro

På tisdag kommer vi vinna ALLT! Jag säger ALLT!

2008-08-15 @ 22:38:04
Postat av: Carro

ho säger ju mer "sjöttån"..!

2008-08-15 @ 22:39:08
Postat av: majs

och det var lika roligt när hon sa "sjöttån" i år.

2008-08-16 @ 19:55:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0