två korv i bröd tack

Gjorde min premiärtur till Ikea igår.
Har dragit mig för att åka dit.
Vill inte ha ett Ikea-hem egentligen. 
Vill bara ha en glasburk till mina pop-corn. En glasburk till min müsli. Tre korgar till mina mössor, vantar och halsdukar. Det är allt. Kanske en bananpall med någon kudde också. Men inte mer. Bara värmeljus och ett paket servetter. Och en svartbrun bokhylla som jag kan sätta ihop själv. En glasburk till solrosfröna också. Det är allt.

Var vartfall ute och vände på parkeringsplatsen förra veckan.
Det var tillochmed kö in på parkeringsplatsen.
Tänkte att kö här.
Ute.
I bilen. 
Det betyder kö där.
Inne.
Kö in. Kö till vagnarna. Kö för att slappa lite i nån säng. Kö till tygerna. Tappa lokalsinnet i ett försök att lämna denna ringlande orm, som för med sig folk runt i labyrinten av heminredningsartiklar, för att köpa värmeljusen. Sedan hamna i en kö för vilsna i fel riktning. Sedan kö för att kunna fråga. Kö i restaurangen. Kö förbi restaurangen. Kö till toaletten. Kö genom förvaringsavdelningen. Kö och kaos med vagnar vid krukväxterna. Kö till kassan. Kö ut.
Neej.
Åkte dit med Carro igår. Kanske köpa en glasburk.
Tittade på snygga köksluckor. Carro pekade på en gul korg som hon köpt som redan gått sönder. Sa att hon ville ha en sån där byrå fast i gul. Jag drog lite i en gardin. Har ju inga eftersom jag inte gillar gardiner lika mycket som jag gillar fönster. Tänkte att jag kanske borde ha gardiner ändå...alla andra har ju det. Ja de var snygga sa Carro. Provsatt en fin soffa. Behöver ingen soffa men var lite trött efter att ha gått över hela parkeringen.
ÅÅh. Olle är väldigt fin sa jag. Ja sa Carro. Men här har du Stefan. Han är fin han med sa hon. Sneglade på Stefan. Han var svart och kostade bara 199 kr. Kan nog tänka mig att köpa 4 Stefan sa jag.

19.45 "Nu stänger varuhuset snart".
Hittade en pappkartong och ett ljusfat.
19.58. "Nu stänger varuhuset!"

Lämnade våra saker bakom en hög med runda mattor. " Vi behöver inte köpa det här idag...eller hur?"
Gick förbi kassan och ställde oss i kön till korven.
"Öppningserbjudande: Wienerkorv med dryck 5 kr. Fri påfyllning."
Lång kö. Jättelångsam lång kö.
Men korv måste man ha.
Det kan man inte vänta med till en annan dag.

2 korv med bröd
2 chipspåsar
Kostnad 28 kr

Kommentarer
Postat av: C

HA HA HA HA HA Tror du våra grejer ligger kvar på högen med mattor... så vi bara kan hämta dem där nästa gång o slipper springa runt för att plocka upp dem?!

2007-09-13 @ 23:24:34
Postat av: maja

det hoppas jag verkligen...jag valde ju ut allt med största omsorg;-)

2007-09-17 @ 11:28:21
URL: http://mmmajs.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0