a-kassa


5 veckors upphandlingstid stod det i mailet.
vad bra tänkte jag.
jättebra.
bra att jag blev arbetslös mitt i semestern den 12 juli. 
bra att ingen kunde skriva ut arbetsgivarintyg. 
bra att det tog 2 veckor innan jag fick alla papper och kunde skicka in dem.
bra att jag gjorde misstaget att skicka in kopiorna på arbetsgivarintygen. 
bra att jag hade orginalen kvar så jag kunde skicka in dem efter ytterligare en vecka.

har haft ångest.
har alltid haft jobb.
har haft tur kan tyckas.
har ingen vana av stämpling.
har 3 veckor tills jag får min ersättning.
har fått uppskov med alla mina räkningar.
har idag svalt min stolthet och ringt.
har 32 år gammal lånat av mor.
har betalt mina räkningar.
har fortfarande ångest.
har sökt jobb idag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0