ingen kan rimma som jocke

ner från minus femti grader. mannen bredvid stinker svett.
vi går ner i varma mörker. jag gör dig arvlös på en servett.
och jag ser dig på terminalen. som en hägring en pradaklon.
jag har gömt behov i själen. för just en sån här otänkbar situation.
jag gick långsamt fram mot bordet. med min avvaktande blick.
över munnen mitt i orden. slog du till så hårt det gick.


och där kommer dom jag ser dem mellan träden.
snälla kan du hjälpa mig att fly.
deras ögon är som mareld över världen.
jag kryper där i askan fågel fenix född som ny.
ge mig en vinterdrog.
ge mig allt du har.
kom nu jag är kroniskt låg.
bara mörkret hörs


och gäst ikväll är jesus. han har kickat heroin.
han läppjar på sitt glas. och ramlösa blir vin.
han berättar om sina vapen. sin tid i saint tropez.
om att ge sig själv en chans. om sin nya z3
i en värld av idioter. står han först i kön.
han berättar framför kameran om hur han bytte kön.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0