mera skorpor

jag pratar fel
vissa påstår att det är lite av min grej
att det tillochmed smittar av sig om man umgås med mig för länge
ord byter plats i meningar
bokstäver byter plats i ord
säger upp istället för ner
tack för imorrn istället för tack för igår
tror att jag pratar ibland fastän jag egentligen bara tänker
jaha sa jag inte det?

teipa och melp sa jag om skorpor med mjölk när jag var liten
men då var det mest för att jag var just liten och trodde att det hette så
jag hade inte lärt mig än
att man säger att man är fiila ååål istället för fyra år är inget att hetsa upp sig för
man visar ju oftast så fint med fingrarna i den åldern ändå så att folk förstår
och de som behövde förstå förstod mig och det var bra
det var huvudsaken
att jag fick tejpa och melp
kunde förresten inte säga flöjt fram tills jag var ungefär 5 år utan sa fjölt
har det på band på hur vi tränar på att säga f l ö j t
på gula kassettbandet från 1979 står det mamma och maria pratar
flöjt
fjölt
ffflllööjjt
fjööölt

vart förvånad och lite fundersam i veckan när jag sa det igen
pratade med musikfröken på skolan och undrade om hon spelade tvärfjölt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0