goggododd jojjuloll?

jag hittar den inte.
varken den andra prickiga strumpan
eller julstämningen.

snöflingor små som dammkorn
rimfrost på träden
och minus 11 grader.

köper julklappar
några till andra
de flesta till mig själv

det doftar saffran av baket
glöggen är god som alltid
julpappret är slut

igår åt jag för mycket jansson
drack säsongens första 33 centilitare  julmust
premiär är speciellt

fyra vört med skinka och grovkornig senap idag
apelsiner och clementiner
en pepparkaka

satt i tomtens knä igår
på riktigt
drog i hans skägg
det satt fast

han hade tre getter
lucia, snövit och julia
de åt pepparkaka såklart

men var är du
julstämningen?

nästa år åker jag bort
bort från hets och hysteri
bort från carola och christer sjögrens julskivor


Kommentarer
Postat av: Helena

Håller med om att julstämningen inte vill infinna sig i år... Jag har inte ens hämtat upp julsakerna, bara hängt upp nya julstjärnor som jag köpt i år! Då är det illa...

2007-12-22 @ 16:13:41
URL: http://limeblossom.bloggspot.com
Postat av: maja

idag på, självaste julafton, infann sig ändå julstämningen. det regnar och blåser som sig bör på västkusten..men det verkar inte spela någon roll:-D

2007-12-24 @ 17:37:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0