far är rar. mor ror.

min far ringer ofta
oftast vill han bara ringa för att säga 'jaa hej. de va så längesen jag prata med dig va'
så pratar vi länge
om hur bilen går?
hur det går med jobbet? har du fått veta något mer?
har du målat listerna? 
är det halt i karlstad?
har du kollat lufttrycket i framdäcket?
när kommer du hem?
vad kostar dieseln i karlstad nu?
om jag inte svarar när han ringer så väntar han artigt kvar
lämnar alltid samma röstmeddelande 'jaa hej de va bara pappa hej då'
då får jag ett sms om att jag har ett nytt meddelande på mobilsvar
'jaa hej de va bara pappa hej då'
har flertalet gånger de senaste åren försiktigt förklarat att han inte måste säga något efter pipet bara för att jag säger 'säg nåt efter pipet!'  
'jag ringer ju ändå alltid upp dig pappa när jag ser att du ringt'

att man inte kan lära gamla hundar sitta är båg
pappa har faktiskt slutat lämna meddelanden
det är avsikten iallafall
men han saknar sin dotter och väntar alltid kvar för att höra rösten på mobilsvaret
han väntar tills efter pipet
när han försäkrat sig om att det inte kommer något mer 
då lägger han på
efter någon sekunds tystnad i telefonen

då får jag ett sms om att jag har ett nytt meddelande på mobilsvar


Kommentarer
Postat av: C

ja herregud päron, mor min pratar ju in en hel bibel på mitt telesvar bara för att i slutändan komma fram till.. 'ja du kan väl ringa mig när du hör det här?!' jo eftersom jag ser att du har ringt så klart att jag ringer upp... jises.. =) men de är allt bra goa emellanåt og!

2007-12-06 @ 16:11:32
Postat av: maja

helt suveräna! men i stunden så glömmer man väldigt lätt bort det....;-)

2007-12-07 @ 17:05:21
URL: http://mmmajs.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0